වර්ෂ 2017 ක්වූ අප්‍රේල් 30 වැනිදා ඉරිදා




“තෘෂ්ණාව හා බැඳුණු බන්ධන” බන්ධනය : සිනමා විමසුම
කාන්තාවන් තිදෙනකුගෙන් වීර කාන්තාවක් ගැන පුවතක්
අකුරු උගනී කුමරු සොඳවා
‘බන්ධනය’ට සිරවන සිඟිති සුරතලිය . .
සිරිමල් මගෙ සකි යහපත් ළමයෙකි ළඟදීම රිදී තිරයට
හොඳම අධ්‍යක්ෂණයට සම්මාන ගෙනා La La Land දැන් ලංකාවේ . . .
ටෙලිවිෂනයෙන් සිනමාවට පැන්න Power Rangers
භීෂණයේ අලුත් කතාවක් සිනමාවට
වෙන් වන්න නොසිතන්න සුකුමාලියේ... සේයා
‘රන් සයුර’චිත්‍රපටයේ ප්‍රධාන නළුවාත් මම වුණේ ඉන් ගැටලු රැසක් විසඳෙන නිසා
ටවුමේ ඉස්කෝලේට ගිය දැරියගේ ඉරණම කුමක්ද?
ප්‍රේමය යනු මහාර්ඝ ඖෂධයකි
ඔවුන් උපන්නේ එකම වැල්ලක ය පිහිනුවේ එකම සයුරක ය
ෂාරුක් ඛාන් මාව බාල්දු කළා
භීෂණයේ ගිනිදැල් අහස උසට නැඟෙන ගින්නෙන් උපන් සීතල
සත්‍ය කතාවක් ඇසුරෙන්
රයිගමයයි ගම්පලයයි රිවර්ස්ටන් යති
එම්.නයිට් ශ්‍යාමලන්ගේ අලුත් චිත්‍රපටය Split ලොව කලඹයි
සරිගම නරඹා විඳ ගත්තෝ
“රේඛාව” තැනූ හැටි
ඇම්ඩාගේ වැඩ ගැන කියන එරංග සේනාරත්නගේ නෝනා හරිම වසයි
ජීවිතය සිතුවම් කළ ඉන්ද්‍රජාලිකයා
ජාතීන් අතර සංහිඳියාව ගැන කියවෙන දේදුනු පාලම
මගේ ඇක්ටිං පල් කියලා ප්‍රසන්න සර් මූණටම කිව්වා
ලාංකේය සිනමාව අන්තර්ජාතික තලයට ගෙන යන චිත්‍රාල්
පහුගිය සති කිහිපයේ තරම් මම නීතිය ඉගෙන ගත්තේ නැහැ ජීවිතේ කවමදාකවත්
හීරෝ නීරෝ
එකම දවසේ සම්මාන දෙකක් දිනුවා
පෙම්වතා අතහැර පාසල වෙනුවෙන් කැපවන ගුරුවරියකගේ කතාව
සිංහල සිනමාවේ අලුත්ම වසංගතය
රජ වෙන්න අවසර !
සිනමාකරුවකුගේ සිනමා සටහන
අලි කතාව හදද්දී අලි ඇබැද්දි රැසක්
සිනමාවේ දෙවැනි ස්වර්ණමය යුගය . .
‘මෝටර් බයිසිකල්’ මගේ ජීවිතයට ගොඩක් සමීපයි
සැබෑම ජාත්‍යන්තර සිනමා උලෙළක්
කලා වැව නිර්මාණය වීම සහ කඩවර දෙවි උපත පිළිබඳ ජනප්‍රවාදය සිනමාවට නැඟේ
‘මහ ගෑනි කන්ද’ මගේ මීළඟ චිත්‍රපටයයි
“මං පොර” ජාතකේට මං කැමැති නෑ
ජීවිතය කියන්නේ සිනමාව යැයි ඇදහූ . . . .
වෙඩි නොවදින ආදරයක දේදුණු චමත්කාරයි
කෝඩුකාරයෙකුගේ සිනමා විජයග්‍රහණය
ඩිරෙක්ටර්’ රූගත වෙයි
එක් සිරුරක් ආත්ම දෙකක් ශ්‍රි ලංකාවේ ප්‍රථම ත්‍රිමාණ චිත්‍රපටය
Independance Day : Resurgence
රොබෝවරුන් සිනමාවට එයි
ප්‍රේක්ෂකයෝ අරුණිවයි මායි පටලවගෙන
ඩේටාවලින් ප්‍රේමය මනින යුගයක සැබෑ ආදරණීය කතාවක්
මම ලිංගිකත්වය මා(ර්)කට් කරනවද නැද්ද කියන . . .
ආදරණීය කතාවක් අන්තර්ජාලයට එක්වූදා
‘පත්තිනි’ චිත්‍රපටයේ රඟපාන්න ‘පූජා’ මුලින් බෑ කිව්වා
සුරංග ද අල්විස් තෙවැනි සිනමා නිර්මාණය හොරා පොලිස්
පවුල් සංස්ථාව අහිමි ස්ත්‍රීත්වය ගැන කියන ‘මං විතරයි’
ගී‍්‍රම් සොහොයුරන්ට අලුත් අරුතක්
‘සිංහයා’ සහ සැඟවුණ මිටියාවත සූදානම්
නේපාලයේ රූගත කළ චිත්‍රපටයක්
අපේ දළ ජාතික ආදායමෙන් හරි අඩක් ලැබූ චිත්‍රපට මාලාව
උපන් දින, විවාහ සංවත්සර සැමරුම් මැද හැදෙන පුංචි අන්දරේ
ගෙවීගිය දොළොස් මහේ ජගත් සිනමා කෙළි මඬලේ විකුම් පෑ ශ්‍රී ලාංකේය චිත්‍රපට
මන්දාකිණියේ ඈත ඈත දුරක සිට බොහෝ අනාදිමත් කාලයක ස්ටාර් වෝර්ස් ගැන කියවමු
සිරිමල් මගෙ සකි යහපත් ළමයෙකි ළඟදීම රිදී තිරයට

සිරිමල් මගෙ සකි යහපත් ළමයෙකි ළඟදීම රිදී තිරයට

නව වියැති සිරිමල් ගත කළේ බොහොම සුන්දර ජීවිතයකි. සිය මෑණියන්ගේ හා පියාණන්ගේත් යෝධ සෙවණැල්ලේ හැදී වැඩුණු ඔහුට සිටියේ වසරක් පමණ වයසැති නැඟණියකි. සිය මිත්තණියන්ගේ සෙනෙහසද සිරිමල්ට මහමෙරකි. කිසිදු අඩුවක් පාඩුවක් නොමැතිව ගෙවෙන ඔවුන්ගේ ජීවිතය පිළිබඳ සුන්දර සිතුවිලිවලින් කුඩා සිරිමල්ගේ සිත පිරී ඉතිර ගියේ ය. ඔහුගේ අභිප්‍රාය වූයේ වඩාත් හොඳීන් ඉගෙන ගැනීම ය. උදෑසන ම රැකියාවට යන පියා වරෙක ඔහුගේ හිස සිම්ඹේ මහත් සෙනෙහසිනි. සඳුන්ට තිබෙන එක ම අස්වැසිල්ල නම් බිරියත්, දරු දෙදෙනාත් සමඟ ගෙවන මේ ජීවිතයයි. එහෙත් එක්වර ම ඔහුගේ සිත ඈතට ඉඟිල යන්නේ සැනෙනි.

“මං ගැන දැන ගත්තොත් මොකකින් මොකක් වේවි ද?”

සඳුන්ගේ සිත පෙළන සිතුවිල්ල වරින්වර ඉස්මතු වන්නේ ඔහුටත් නොදැනෙන ලෙසිනි. එවැනි අවස්ථාවක ඔහු කල්පනාවට බර වන්නේ ඔහුටත් නොදැනීම ය. දවසේ ම වැඩ කිරීම නිසා රිදුම්දෙන ඇඟපතට වඩා ඔහුගේ සිතේ රිදුම බලවත් ය. තමාට හා දරුවන්ට පණ මෙන් ආදරය කරන සිය බිරිය සිරියාවතීගේ උවන ඔහු ඉදිරියේ මැවී යන්නේ එවිට ය.

සිරිමල්ගේ කෙළිදෙලෙන් ගෙවුණු ජීවිතයට තිත තැබුණේ එක්වරම ය. සිය මෑණියන් නැඟණියත් සමඟ ගමට ගියේ කිසිදු දිනෙක නැවතත් නොපැමිණෙන බව මිත්තණියට පවසමිනි. නිවෙසේ වෙනදා තිබුණු සතුට පලා ගියේ කාටත් හොරා ය. තාත්තා සුපුරුදු ලෙස ඇඳපැලඳ ගිය රැකියාව නැවතිණි. සුපුරුදු කොළොම්පුරවරය අතැර දමා ඔවුන් දෙදෙනා වෙනත් ගම්මානයක වාසයට ගියේ මේ අතර ය. ඔහුට තරමකට හෝ අස්වැසිල්ලක් තිබුණේ පාසල් ගොස් පැමිණ යහළුවන් එක්ව කරන සෙල්ලම පමණි. එහෙත් දිනෙක සිදු වූයේ නොසිතූවිරූ විපතකි. සිරිමල් හා යහළුවන් අතර ඇති වූ රණ්ඩුව දුරදිග ගියේ ‍නොසිතූ ලෙස ය . එය දුටු සඳුන් ඊට මැදිහත් වූයේ ඔවුන් අතර වන රණ්ඩුව විසඳීමේ අදහසිනි. කොහෙදෝ සිට පැමිණි වැඩිහිටියන් කිහිපදෙනෙකුගෙන් එක් අයෙක් සඳුන්ට පොල්ලකින් තඩි බෑවේ ය. සඳුන් සිහිසුන් විය.

වෙනදා මෙන් තමාට යම් කාර්යයක එක දිගට නිරත වීමට නොහැකි බවක් සඳුන්ට දැනෙන්නට වැඩි කලක් ගත නොවීය. වරින්වර සිහිසුන් වන සඳුන්ගේ මේ රෝගී තත්ත්වය නිසා ඔහුට ලැබෙන කුලී වැඩත් නොලැබී යන කාලයක් උදා වූයේ ය. සිරිමල්ගේ පාසල් කටයුතු තබා ඔහුට ආහාර වේලක් දීමට නොහැකි වන තරමට ම සඳුන් දුප්පත් වූයේ ය. ඔහුගේ සිතේ ඉපදුණේ දුකකි. ඒ නිසා ම අකැමැත්තෙන් හෝ සිය පුතුව ළමා නිවාසයක නැවැත් වීමට සඳුන්ට සිදු විය.

කාලය‍ ගෙවී ගියේ ය. දිනක් සිරිමල් ළමා නිවාසයේ ළමයින් සමඟ විනෝද චාරිකාවක් යන්නේ ය. පන්සලක් අසල අසරණ වී සිටි අයට ආහාර බෙදන අතරදී ඔහු දුටුවේ පුදුම දසුනකි. එහි සිටි එක් අයෙකු වූයේ තාත්තා ය.

“තාත්තා... තාත්තා...”

ඔහු කෑ ගැසුවේ ය. කලබල වූ සඳුන් පාර පනින්නට ගොස් රථයකට යට විණි.

රූපවාහිනි තිරය මත පතිත වන ප්‍රවෘත්තියකින් කලබලයට පත්වන සිරියාවතී සිය පුතු සොයාගෙන යන්නේ මේ අතර ය. සඳුන් මිය ගිය පුවත ඇගේ ශෝකය වඩ වඩාත් අවුළුවයි. සිරිමල් යළිත් සිය භාරයට ගන්නා ඈ සිය ජීවිතය කැප කරන්නේ දරුවන් දෙදෙනා වෙනුවෙනි. සිරියාවතී ගල්වලක වැඩට යන්නට පටන් ගත්තා ය. ඈ තම දරුවන් දෙදෙනා පෝෂණය කරන්නේ ඉන් ලැබෙන මුදලෙනි. මෙලෙස ඔවුන්ගේ ජීවිතය ගලාගෙන යන්නේ බාධක කම්කටුලු මැද ය. ‘සිරිමල්’ කතා පුවත ඉදිරියට ගලාගෙන යයි. ‘සිරිමල්’ සඳුන් කුමාරගේ අධ්‍යක්ෂණයකි.