වර්ෂ 2017 ක්වූ මාර්තු 30 වැනිදා බ්‍රහස්පතින්දා




ටෙලිවිෂනයෙන් සිනමාවට පැන්න Power Rangers
භීෂණයේ අලුත් කතාවක් සිනමාවට
වෙන් වන්න නොසිතන්න සුකුමාලියේ... සේයා
‘රන් සයුර’චිත්‍රපටයේ ප්‍රධාන නළුවාත් මම වුණේ ඉන් ගැටලු රැසක් විසඳෙන නිසා
ටවුමේ ඉස්කෝලේට ගිය දැරියගේ ඉරණම කුමක්ද?
ප්‍රේමය යනු මහාර්ඝ ඖෂධයකි
ඔවුන් උපන්නේ එකම වැල්ලක ය පිහිනුවේ එකම සයුරක ය
ෂාරුක් ඛාන් මාව බාල්දු කළා
භීෂණයේ ගිනිදැල් අහස උසට නැඟෙන ගින්නෙන් උපන් සීතල
සත්‍ය කතාවක් ඇසුරෙන්
රයිගමයයි ගම්පලයයි රිවර්ස්ටන් යති
එම්.නයිට් ශ්‍යාමලන්ගේ අලුත් චිත්‍රපටය Split ලොව කලඹයි
සරිගම නරඹා විඳ ගත්තෝ
“රේඛාව” තැනූ හැටි
ඇම්ඩාගේ වැඩ ගැන කියන එරංග සේනාරත්නගේ නෝනා හරිම වසයි
ජීවිතය සිතුවම් කළ ඉන්ද්‍රජාලිකයා
ජාතීන් අතර සංහිඳියාව ගැන කියවෙන දේදුනු පාලම
මගේ ඇක්ටිං පල් කියලා ප්‍රසන්න සර් මූණටම කිව්වා
ලාංකේය සිනමාව අන්තර්ජාතික තලයට ගෙන යන චිත්‍රාල්
පහුගිය සති කිහිපයේ තරම් මම නීතිය ඉගෙන ගත්තේ නැහැ ජීවිතේ කවමදාකවත්
හීරෝ නීරෝ
එකම දවසේ සම්මාන දෙකක් දිනුවා
පෙම්වතා අතහැර පාසල වෙනුවෙන් කැපවන ගුරුවරියකගේ කතාව
සිංහල සිනමාවේ අලුත්ම වසංගතය
රජ වෙන්න අවසර !
සිනමාකරුවකුගේ සිනමා සටහන
අලි කතාව හදද්දී අලි ඇබැද්දි රැසක්
සිනමාවේ දෙවැනි ස්වර්ණමය යුගය . .
‘මෝටර් බයිසිකල්’ මගේ ජීවිතයට ගොඩක් සමීපයි
සැබෑම ජාත්‍යන්තර සිනමා උලෙළක්
කලා වැව නිර්මාණය වීම සහ කඩවර දෙවි උපත පිළිබඳ ජනප්‍රවාදය සිනමාවට නැඟේ
‘මහ ගෑනි කන්ද’ මගේ මීළඟ චිත්‍රපටයයි
“මං පොර” ජාතකේට මං කැමැති නෑ
ජීවිතය කියන්නේ සිනමාව යැයි ඇදහූ . . . .
වෙඩි නොවදින ආදරයක දේදුණු චමත්කාරයි
කෝඩුකාරයෙකුගේ සිනමා විජයග්‍රහණය
ඩිරෙක්ටර්’ රූගත වෙයි
එක් සිරුරක් ආත්ම දෙකක් ශ්‍රි ලංකාවේ ප්‍රථම ත්‍රිමාණ චිත්‍රපටය
Independance Day : Resurgence
රොබෝවරුන් සිනමාවට එයි
ප්‍රේක්ෂකයෝ අරුණිවයි මායි පටලවගෙන
ඩේටාවලින් ප්‍රේමය මනින යුගයක සැබෑ ආදරණීය කතාවක්
මම ලිංගිකත්වය මා(ර්)කට් කරනවද නැද්ද කියන . . .
ආදරණීය කතාවක් අන්තර්ජාලයට එක්වූදා
‘පත්තිනි’ චිත්‍රපටයේ රඟපාන්න ‘පූජා’ මුලින් බෑ කිව්වා
සුරංග ද අල්විස් තෙවැනි සිනමා නිර්මාණය හොරා පොලිස්
පවුල් සංස්ථාව අහිමි ස්ත්‍රීත්වය ගැන කියන ‘මං විතරයි’
ගී‍්‍රම් සොහොයුරන්ට අලුත් අරුතක්
‘සිංහයා’ සහ සැඟවුණ මිටියාවත සූදානම්
නේපාලයේ රූගත කළ චිත්‍රපටයක්
අපේ දළ ජාතික ආදායමෙන් හරි අඩක් ලැබූ චිත්‍රපට මාලාව
උපන් දින, විවාහ සංවත්සර සැමරුම් මැද හැදෙන පුංචි අන්දරේ
ගෙවීගිය දොළොස් මහේ ජගත් සිනමා කෙළි මඬලේ විකුම් පෑ ශ්‍රී ලාංකේය චිත්‍රපට
මන්දාකිණියේ ඈත ඈත දුරක සිට බොහෝ අනාදිමත් කාලයක ස්ටාර් වෝර්ස් ගැන කියවමු
පෙම්වතා අතහැර පාසල වෙනුවෙන් කැපවන ගුරුවරියකගේ කතාව

පෙම්වතා අතහැර පාසල වෙනුවෙන් කැපවන ගුරුවරියකගේ කතාව

 

‘රන්දෝණි’

 

මිනෝලි ඉපදුණේ කොන්ක්‍රිට් පුරවරයේය. හැදී වැඩුණේ ද එහිය. හොඳින් අධ්‍යාපනය හැදෑරූ ඇය අවසනදී ගුරු පත්වීමක් ලැබුවාය.

කෙළඹට ඕනෑ තරම් ගුරුවරියන් සිටියි. එහෙයින් මා සේවය කළ යුත්තේ ගුරුවරියක නොමැති පාසලකය.

මිනෝලි සිතුවේ එසේය. එහෙයින් ඇය දුෂ්කර, එනමුත් සොඳුරු ගම්පියසක කුඩ පාසලක් තෝරා ගත්තීය. එම ගමෙහි මිනිසුන්ගේ ජීවනෝපාය වූයේ ගොවිතැන සහ ගව පාලනයයි.

බොහෝ දෙනකු තමුන්ගේ ළමුන් පාසලට නොයවා එම කර්මාන්තයන්ට යොමු කරනු මිනෝලිට පෙනිණ. පාසලට දරුවන් හිඟය. සමහර ළමයි පාසලට එන්නේම නැත. මිනෝලි දැඩි අධිෂ්ඨානයක් ඇතිකර ගත්තීය. එම අධිෂ්ඨානයෙහි කෙළවර තිබුණේ මහත් වූ බලාපොරොත්තුවක්ය. ඒ මෙම පාසලට ළමුන් ගෙන්වා එය දියුණු කරනවා යන්නය. මනෝලි තම පත්වීමෙහි වැඩ ඇල්ලීම සිදු කළේ ගමේ ගෙයින් ගෙට ගොස් පාසල් නොයන ළමුන් පිළිබඳ විස්තර සොයා බලමිනි. ඇයට එවැනි ළමුන් ගණනාවක් හමු විය. ඔවුන් පාසලට ගෙන්වා ගත්තීය. අධ්‍යාපනය ලබාදීම ඇරැඹිණ. ක්‍රම ක්‍රමයෙන් ළමුන්ගේ උද්යෝගය අධ්‍යාපනය පැත්තට යොමු විය. ඉන් ඇතැමෙක් මතු දිනක දොස්තරවරු, ඉන්ජිනේරුවෝ වෙනවා යැයි අනාගත බලාපොරොත්තු ද ඇතිකර ගත්තෝය. දැන් පාසල යම් මට්ටමකට පැමිණෙමින් සිටියි. ඔය අතරේ මිනෝලිගේ ක්‍රියා කලාපය නොරිස්සුම් දෙන අය ද වෙති. ඔවුන්ගේ කූට ක්‍රියාකාරකම් මිනෝලිව පීඩාවට පත් කරන්නට සමත් වන්නේය. ඔය අතරේ මිමෝලිට පෙම් බැඳි පියල් නමැති තරණයා මනෝලිට බලපෑම් කරන්නේ කොළඹ ඇවිත් තමන් හා විවාහ වන්නට කියාය. එනමුදු මිනෝලි පියල් කියන දේ නොසලකා හරින්නේ පාසල වෙනුවෙන් තම යුතුකම් කොටසක් ඉටු කිරීමේ අදිටනින්ය. මෙම පාසල රටේ නමක් රැන්ද වූ පාසලක් බවට පත් කිරීම මිනෝලිගේ අදහස වන්නේය.

ප්‍රියන්ත සමරකෝන්ගේ නවතම සිනමාපටය වූ රන්දෝණි නිර්මාණය වූයේ එම කතා සංකල්පයෙනි. එහි තිර රචනය ද ඔහු විසින් නිම කෙට ඇත. මෙහි මිනෝලි ලෙස නිපුණි විල්සන් රංගනයේ යෙදෙන්නීය. එය ඇයගේ දෙවැනි සිනමාපටයයි.

රන්දෝණි සිනමාපටයේ සෙසු රංගන ශිල්පීන් මෙසේය.

රෝහණ බැද්දගේ, නිල්මිණි බුවනෙක, රිචඩ් මානමුදලි, රත්නා ලාලනී ජයකාඩි, අනුර බණ්ඩාර රාජගුරු, වික්‍රම සෙනෙවිරත්න, වසන්ත කුමාරසිරි, සරත් දික්කුඹුර, හැරී විමලසේන, දයා වයමන්, කීර්ති රංජිත්, අනෝජා වීරසේකර, කෞශල්‍ය සමරසිංහ, සුගත් මෛත්‍රී, දිපාල් ලියනආරච්චි. රංජිත් ජයසේකර, ගයාන් ජයවර්ධන, සුනේත්‍රා ලක්ෂ්මි, දිල්හාරා රාජපක්ෂ, ජානක පෙරේරා, හෙන්රි ප්‍රේමරත්න, මල්ෂා දිව්‍යාජලී (ළමා).

නිෂ්පාදනය - සිළුමිණ චිත්‍රපට වෙනුවෙන්

ආචාර්ය ජගත් විජේනායක

කැමරා අධ්‍යක්ෂණය - තිලක් රන්ජන්

නිෂ්පාදන කළමනාකරණය - මංජුල ගුණවර්ධන

කලා අධ්‍යක්ෂණය - විජිත බණ්ඩාර

සහාය අධ්‍යක්ෂණය - ඉන්ද්‍රජිත් චන්ද්‍රකුමාර

අංග රචනය - හෙන්රි ප්‍රේමරත්න

නර්තන අධ්‍යක්ෂණය - නිලාන් මලිගැස්ප සමඟ නිපුනි විල්සන්

සංගීත අධ්‍යක්ෂණ්‍ය - නාලක රංජන

සංස්කරණය - ප්‍රවීණ් ජයරත්න

ගායනය - සනුජි සහාය වෙල්ගම