වර්ෂ 2017 ක්වූ අප්‍රේල් 27 වැනිදා බ්‍රහස්පතින්දා




“තෘෂ්ණාව හා බැඳුණු බන්ධන” බන්ධනය : සිනමා විමසුම
කාන්තාවන් තිදෙනකුගෙන් වීර කාන්තාවක් ගැන පුවතක්
අකුරු උගනී කුමරු සොඳවා
‘බන්ධනය’ට සිරවන සිඟිති සුරතලිය . .
සිරිමල් මගෙ සකි යහපත් ළමයෙකි ළඟදීම රිදී තිරයට
හොඳම අධ්‍යක්ෂණයට සම්මාන ගෙනා La La Land දැන් ලංකාවේ . . .
ටෙලිවිෂනයෙන් සිනමාවට පැන්න Power Rangers
භීෂණයේ අලුත් කතාවක් සිනමාවට
වෙන් වන්න නොසිතන්න සුකුමාලියේ... සේයා
‘රන් සයුර’චිත්‍රපටයේ ප්‍රධාන නළුවාත් මම වුණේ ඉන් ගැටලු රැසක් විසඳෙන නිසා
ටවුමේ ඉස්කෝලේට ගිය දැරියගේ ඉරණම කුමක්ද?
ප්‍රේමය යනු මහාර්ඝ ඖෂධයකි
ඔවුන් උපන්නේ එකම වැල්ලක ය පිහිනුවේ එකම සයුරක ය
ෂාරුක් ඛාන් මාව බාල්දු කළා
භීෂණයේ ගිනිදැල් අහස උසට නැඟෙන ගින්නෙන් උපන් සීතල
සත්‍ය කතාවක් ඇසුරෙන්
රයිගමයයි ගම්පලයයි රිවර්ස්ටන් යති
එම්.නයිට් ශ්‍යාමලන්ගේ අලුත් චිත්‍රපටය Split ලොව කලඹයි
සරිගම නරඹා විඳ ගත්තෝ
“රේඛාව” තැනූ හැටි
ඇම්ඩාගේ වැඩ ගැන කියන එරංග සේනාරත්නගේ නෝනා හරිම වසයි
ජීවිතය සිතුවම් කළ ඉන්ද්‍රජාලිකයා
ජාතීන් අතර සංහිඳියාව ගැන කියවෙන දේදුනු පාලම
මගේ ඇක්ටිං පල් කියලා ප්‍රසන්න සර් මූණටම කිව්වා
ලාංකේය සිනමාව අන්තර්ජාතික තලයට ගෙන යන චිත්‍රාල්
පහුගිය සති කිහිපයේ තරම් මම නීතිය ඉගෙන ගත්තේ නැහැ ජීවිතේ කවමදාකවත්
හීරෝ නීරෝ
එකම දවසේ සම්මාන දෙකක් දිනුවා
පෙම්වතා අතහැර පාසල වෙනුවෙන් කැපවන ගුරුවරියකගේ කතාව
සිංහල සිනමාවේ අලුත්ම වසංගතය
රජ වෙන්න අවසර !
සිනමාකරුවකුගේ සිනමා සටහන
අලි කතාව හදද්දී අලි ඇබැද්දි රැසක්
සිනමාවේ දෙවැනි ස්වර්ණමය යුගය . .
‘මෝටර් බයිසිකල්’ මගේ ජීවිතයට ගොඩක් සමීපයි
සැබෑම ජාත්‍යන්තර සිනමා උලෙළක්
කලා වැව නිර්මාණය වීම සහ කඩවර දෙවි උපත පිළිබඳ ජනප්‍රවාදය සිනමාවට නැඟේ
‘මහ ගෑනි කන්ද’ මගේ මීළඟ චිත්‍රපටයයි
“මං පොර” ජාතකේට මං කැමැති නෑ
ජීවිතය කියන්නේ සිනමාව යැයි ඇදහූ . . . .
වෙඩි නොවදින ආදරයක දේදුණු චමත්කාරයි
කෝඩුකාරයෙකුගේ සිනමා විජයග්‍රහණය
ඩිරෙක්ටර්’ රූගත වෙයි
එක් සිරුරක් ආත්ම දෙකක් ශ්‍රි ලංකාවේ ප්‍රථම ත්‍රිමාණ චිත්‍රපටය
Independance Day : Resurgence
රොබෝවරුන් සිනමාවට එයි
ප්‍රේක්ෂකයෝ අරුණිවයි මායි පටලවගෙන
ඩේටාවලින් ප්‍රේමය මනින යුගයක සැබෑ ආදරණීය කතාවක්
මම ලිංගිකත්වය මා(ර්)කට් කරනවද නැද්ද කියන . . .
ආදරණීය කතාවක් අන්තර්ජාලයට එක්වූදා
‘පත්තිනි’ චිත්‍රපටයේ රඟපාන්න ‘පූජා’ මුලින් බෑ කිව්වා
සුරංග ද අල්විස් තෙවැනි සිනමා නිර්මාණය හොරා පොලිස්
පවුල් සංස්ථාව අහිමි ස්ත්‍රීත්වය ගැන කියන ‘මං විතරයි’
ගී‍්‍රම් සොහොයුරන්ට අලුත් අරුතක්
‘සිංහයා’ සහ සැඟවුණ මිටියාවත සූදානම්
නේපාලයේ රූගත කළ චිත්‍රපටයක්
අපේ දළ ජාතික ආදායමෙන් හරි අඩක් ලැබූ චිත්‍රපට මාලාව
උපන් දින, විවාහ සංවත්සර සැමරුම් මැද හැදෙන පුංචි අන්දරේ
ගෙවීගිය දොළොස් මහේ ජගත් සිනමා කෙළි මඬලේ විකුම් පෑ ශ්‍රී ලාංකේය චිත්‍රපට
මන්දාකිණියේ ඈත ඈත දුරක සිට බොහෝ අනාදිමත් කාලයක ස්ටාර් වෝර්ස් ගැන කියවමු
පවුල් සංස්ථාව අහිමි ස්ත්‍රීත්වය ගැන කියන ‘මං විතරයි’

පවුල් සංස්ථාව අහිමි ස්ත්‍රීත්වය ගැන කියන ‘මං විතරයි’

දවල් කාලයේ රත් වූ වැල්ල කෙමෙන් කෙමෙන් සිසිල් වන්නට පටන්ගෙනය. බටහිර අහස් කුස රත් පැහැයෙන් බබළයි. වලාකුළු නෙක නෙක රටා මවමින් අහස් ගැබ සිසාරා විහිදී ගොස්ය. නාවික යාත්‍රා නිසා ක්ෂිතිජ ඉමේ සියුම් බව අතරින් පතර බිඳී තිබුණි. මුහුදු රළ පුරුදු පරිදි වෙරළ සිඹ යළිත් දියඹට යයි. ඕ සිය දරු ගැබ පරිස්සමින් අල්ලා වැල්ලේ දණ ඔබා ඉඳ ඇඟිලි තුඩින් සුන්දර කැදැල්ලක් සිතුවම් කළාය. සයුරු රළ නැවතත් ඕ ඉදිරිපටම ඒ සිතුවම මකා දැම්මේය. බලාපොරොත්තු සුන් වූ ඈ වැලි අහුරක් දෝතට ගෙන මිරිකමින් වැල්ලේ පහුරු ගාමින් කෑ ගැසුවේ තම සිතේ මෝදු වූ අහිමි වේදනාව උදම් රළට පවසන්නට මෙනි.

දරු ගැබක් කුසේ දරාගෙන පිටේ තම ගමන් මල්ලත් බැඳගෙන ඕ කිනිස්සකින් වැල්ලට අනිනුයේ තම හිසකේ දසත විහිදුවමිනි. කෙතරම් අසීරු වුවත් ඇය ඉතාම මහන්සියෙන් වැල්ලේ ලොකු වලක් කැපුවාය. ඒ මිනී වලක්ය. ඇයට අවශ්‍ය වූයේ එහි තම මව සඟවන්නටය. අම්මා නමින් ඇගේ සිතේ ජනිත අසීමිත ප්‍රේමය ඇය මුසු කළේ නිසල මවගේ දේහය බදා ඉකි බිඳීමෙනි. ඕ විපිළිසරය. අසරණය. මවගේ දේහයට මනමාලියක මෙන් වේලයක් බැඳ දෑතට මල් කලඹක් දී ඇය මනාලියක වීමේ සිහිනය සිතින් රස වින්ඳාය. ඇගේ දුක්බර තරුණ අවධිය ඈ අසලට පැමිණි විට ඕ දරු ගැබ ගැනත් නොසිතා වේගයෙන් වැල්ලේ දිව්වාය. ඇය හැසිරුණේ සංකීර්ණ සිතුවිලි සමූහයක අතරමංවය. විටෙක ඇය අඬමින් මවගේ මිනී වලෙන් ගොඩට පැමිණෙයි. අම්මා කියමින් කෑගසා හිස බදාගෙන අඬා වැළපෙයි. නැතිනම් තමාගේ කුසෙහි සිටින දරුවා ගැන බෝනික්කෙකු දෙස බලා සිහින දකියි. තවත් වරෙක මවගේ නිසල ශරීරය දෙස බලාගත් අත බලා සිටී.

සැබැවින්ම මේ කාන්තාවගේ චරිතය කුමක්ද? ඇගේ කුස ඉදිරියට නෙරා තිබීම ඈ ගැබ්ගෙන සිටී යන්නට සාක්ෂිය. නමුත් ඕ සැබැවින්ම ගැබ්බරද? ගැබ්බර මවක් වැල්ලේ එලෙස හැසිරේද? නැත. ගැබ්බර වී ඇත්තේ ඇගේ කුස නොව සිතය. ඒ තමාට අහිමි වී ගිය දාරක ස්නේහයත්, මව පියා ඇතුළු සුන්දර පවුල ගැනය. ඇය ගණිකාවකට දාව උපන් අවජාතක සුන්දර ළඳකි. නමුත් ඇගේ ළමා විය, තරුණ විය සමාජය විසින් අසුන්දර කර ඇත. ඇය සොයනුයේ ඒ අසුන්දර මතකය අමතක කරන්නට මඟය. එබැවින් ඇය තමා මෙලොවට බිහි කළ අම්මාව ඝාතනය කිරීමේ අරමුණින් මව පසුපස ලුහුබඳී. ඇගේ මව සමාජයේ ප්‍රශ්න වෙනුවෙන් කතා කරන දේශපාලනඥවරියකි. දියණිය නොයෙක් වේශයෙන් තම මව මැරීමට උත්සාහ දරයි. එහෙත් ඒ සෑම අවස්ථාවක්ම නිශ්ඵල වේ. එක් අවස්ථාවක දියණිය මවට මෙසේ පවසයි.

'දන්නවද මම පස්සෙන් පන්නන්නේ ඇයි කියලා?'
'දායාද ඉල්ලන්න නෙමේ කියලා දන්නවා'
'අම්මා මම අම්මා කෙනෙක් වෙන්න යනවා'
'එහෙම කොහොමද වෙන්නේ? මමත් තාම කසාඳ බැඳලා නෑ'

මවක් හා දියණියක් කේන්ද්‍ර කොටගෙන මාතෘදාරක සෙනෙහස පිළිබඳ වෙනස්ම ඉසව්වක් කරා පිය නඟන නවතම සිනමාලංකාරයකි 'මං විතරයි' සිනමා කෘතිය. කීර්ති කේ. රත්නායක විසින් අධ්‍යක්ෂණය කරන ලද මෙම සිනමා කෘතිය පවුල, නම්බුව, මිල මුදල් සහිතව සමාජයේ පිළිගත් පවුලක් අහිමි ස්ත්‍රියකගේ භූමිකාව නිරූපණය කරයි. සිනමා කෘතියේ මූලික චරිත වන දියණියගේ පෙම්වතා, දියණිය හා මව යන චරිත ත්‍රිත්වයම ජීවිතය ජීවත් කිරීමේ අපේක්ෂාවෙන් වෙලී සිටී. දේශපාලන බලවේග, මව සහ දියණිය අතර ඇති සෙනෙනහස, ආදරය ආදී විෂය පථයන් එකට එකතු කර නිමවෙන 'මං විතරයි' සිනමා කෘතිය ළඟදීම ඔබ හමුවට පැමිණේ.

මෙම සිනමාපටයේ ප්‍රධාන චරිතය වන දියණියට පණ පොවනුයේ මාධනී මල්වත්තගේය. මව ලෙස ෆර්නි රෝෂනී රංගනයෙන් දායක වේ. දියණියගේ ප්‍රේමවන්තයාට රඟපානුයේ විශ්ව ලංකාය. කැමරා අධ්‍යක්ෂණය බුද්ධික ඉන්ද්‍රජිත්ගෙනි.

සමාජයේම වරදකින් බිහිවන ගණිකාවක් ගණිකාවක් වීම නිසා දරුවන්ට අහිමි වන මව් සෙනෙහසත්, සුන්දර පවුලකට උරුමකම් කීමේ අයිතියක් ගැන පුළුල් අත්දැකීමක් ප්‍රේක්ෂකයාට තිළිණ කරන 'මං විතරයි' සිනමාපටය කීර්ති කේ. රත්නායකගේ කුලුඳුල් සිනමා කෘතියයි. එබැවින් සිනමාවට ආදරය කරන සෑම ප්‍රේක්ෂකයෙකුටම 'මං විතරයි' සිනමා කෘතිය අපූරු සිත්තමක් මවනු නොඅනුමානය.