වර්ෂ 2017 ක්වූ මාර්තු 30 වැනිදා බ්‍රහස්පතින්දා




පාරම්පරික කලාකරුවාගේ ශෝචනීය ඉරණම විදහා පෑ ජයලත් මනෝරත්න
ලොවපුරා මල් වේදිකාවේ පිපෙන හැටි බලමු
වේදිකාව හා වීදිය අතර සංක්‍රමණය වූ නාට්‍යකරුවා
නාට්‍යකරුවන් සහ ඔවුන්ගේ නිර්මාණ - 24
විජය වෙනුවෙන් රසාංජන වේදිකාවට...
සෙක්කුවට 40යි ඉතිං...
නාට්‍යකරුවන් සහ ඔවුන්ගේ නිර්මාණ - 22
නාට්‍යකරුවන් සහ ඔවුන්ගේ නිර්මාණ - 21
නාට්‍යකරුවන් සහ ඔවුන්ගේ නිර්මාණ - 17
නාට්‍යකරුවන් සහ ඔවුන්ගේ නිර්මාණ - 16
සාදය මාරයි සල්ලි හමාරයි අවසන් දර්ශනය කොළඹ දී
මේ නාට්‍ය උලෙළ බිහිවූයේ අසාධාරණයට එරෙහිවයි
නාට්‍යකරුවන් සහ ඔවුන්ගේ නිර්මාණ - 15
මෑ වේ මා දුටු කොමළ ලියා
ජනතා ද්‍රෝහියා 28 දා
නාට්‍යකරුවන් සහ ඔවුන්ගේ නිර්මාණ - 10
මහාසාර සිට හඬ නිහඬ දක්වා
නාට්‍යකරුවන් සහ ඔවුන්ගේ නිර්මාණ - 9
නාට්‍යකරුවන් සහ ඔවුන්ගේ නිර්මාණ - 8
හංකිති දහතුන ගැන කියන දේ
නාට්‍ය කලාවට අසාධාරණයක් නිසා උලෙළ වර්ජනය කළේ නැහැ
මෙරට සිනමාවට නැඟුණ වේදිකා නාට්‍ය‍ මොන‍වාද
නාට්‍ය උලෙළේදී මොකද වුණේ ?
ආලයෙන් වෙලී සෑදි මේ ලතා
බල්ලෝ, වේයෝ, මීයෝ ඉවරයි වේදිකාවට හොරු බෝවෙති
කැරකෙන කෙලිය වේදිකාවට
V.I.P සුන්දර බණ්ඩා මැයි 15 ඉරිදා පිළියන්දළට එයි
‘ඊගෝ නගරය’ අලුත් දේශපාලන ප්‍රවණතාවකින් යුත් වේදිකා නාට්‍යයක්
රඟපාන ටෙලිනාට්‍යයවත් මම නරඹන්නේ නැහැ
‘අලුත් හොරෙක් ඕනෑ 30 දා සහ දෙව්ලොව යනකං 26 දා
‘යකා මළා’ සුන්දර විනෝදාත්මක නාට්‍යයක්
හිට්ලර් ලයනල් වෙන්ඩ්ට් රඟහලේ
පුහුණුවීම්වලට එන්නේ නැතිනම් මාලන් බ්‍රැන්ඩෝ වුණත් වැඩක් නැහැ
එන්න පේ‍්‍රමය ගැන කතා කරන්න
මා හිට්ලර් නැවත වේදිකාවට ගෙන එන්නේ නව පරපුර වෙනුවෙන්
තුන්දෙනෙක් ගැබිනියන් කළ සිහින හොරු අරන්
ප්‍රියන්ත රංජන්ගේ ‘අන්ත:පුරය හොරු කඩයි’
මේ පැරැණි ජනකතාව නොවෙයි-‘රයිගමයයි ගම්පළයයි’
කලා ලොවේ උණුසුම් පුවත්

ලොවපුරා මල් වේදිකාවේ පිපෙන හැටි බලමු

2017 කොළඹ ජාත්‍යන්තර නාට්‍ය උලෙළ මෙවර පැවැත්වෙන්නේ හයවැනි වරට ය. වසර හයක් යනු දිගු කාලයකි. මේ වසර හය දෙස නැවත හැරී බලද්දී විවිධ කරුණු කාරණා රාශියක් පෙළ ගැසෙන්නේ ඉබේම ය. ඒ අතරින් මේ උලෙළට ඉදිරිපත් වන රටවල් අසූව පිළිබඳ සිතීමේදී අපට හැඟෙන්නේ ශ්‍රී ලංකාවේ පැවැත්වෙන ජාත්‍යන්තර නාට්‍ය උලෙළ ගැන ඒ රටවල ඇති වී තිබෙන උනන්දුව ය. * “ඒ පැමිණි ගමන්මග ඔබට දැනෙන්නේ කුමන ආකාරයෙන් ද? ” “වසර ගණනක් මේ නාට්‍ය උලෙළ තනියෙන් සංවිධානය කරන මනුෂ්‍යා විදියට රටවල් අසූවක් පමණ ප්‍රමාණයක් අපේ රටට අයැදුම් පත් එවනවා කියන්නේ සැලකිය යුතු කාරණයක්. එවිට මේ තරම් සුළු කාලයක් ඇතුළේ එවැනි රටවල් ප්‍රමාණයක් කොළඹ ජාත්‍යන්තර නාට්‍ය උලෙළ දෙස බලනවා කියන සතුට මට තිබෙනවා. මෙහි පැමිණි අයැදුම් පත් ප්‍රමාණය දෙස විමසිල්ලෙන් බලද්දී අපට පෙනෙන්නේ දෙසිය පණහක්, තුන්සියයක පමණ ප්‍රමාණයක අයැදුම් පත් පැමිණ තිබෙන බවයි.”

....සම්පූර්ණයෙන් කියවන්න
 

පාරම්පරික කලාකරුවාගේ ශෝචනීය ඉරණම . . .

ආචාර්ය ජයලත් මනෝරත්න අද සිංහල වේදිකාවේ සිටින විශිෂ්ටතම චරිතාංග නළුවාය යන්න විවාදයෙන් තොර පිළිගැනීමකි. තාත්වික, ශෛලිගත මෙන්ම වෙනත් ඕනෑම නාට්‍ය සම්ප්‍රදායක් යටතේ වුව ඒ ඒ රිතීන්ගේ රිද්ම රටා හඳුනාගෙන ඊට ගැළපෙන අයුරින් රංගනය පවත්වාගෙන යෑම ඔහුගේ සුවිශේෂ දක්ෂතාවයයි. වේදිකාව මත ස්වතන්ත්‍ර නාට්‍ය රචකයකු, නිෂ්පාදකවරයකු වශයෙන් ද මනෝරත්නගේ කාර්යසාධනය උත්කෘෂ්ටය. මනෝරත්න ඉපදී හැදී වැඩුණු සමාජ හා සංස්කෘතික පසුබිම නාට්‍ය කලාවට අනුබල දෙන්නක් වූයේය. නුවරඑළිය දිස්ත්‍රික්කය්ට අයත් දෙහිපේ ග්‍රාමය සොකරි නාටක, සඳකිඳුරු නැටුම්වලට ප්‍රකට ප්‍රදේශයකි.මනෝරත්න නාට්‍ය කලාවට අවතීර්ණ වන්නේ පාසල් නාට්‍ය නළුවකු ලෙසිනි. 1966 වසරේ සමස්ත ලංකා අන්තර් පාඨශාලීය නාට්‍ය තරගයට පොරමඬුල්ල මධ්‍ය මහා විද්‍යාලයෙන් ඉදිරිපත් කෙරුණු ‘අස්පගුඩුං’ (නිෂ්පාදනය සුනිල් ශ්‍රියානන්ද) මනෝ රඟපාන අතර තරඟයේදී ඔහු හොඳම රංගන . . .

....සම්පූර්ණයෙන් කියවන්න